Forma-1: Webber nyert Silverstone-ban Alonso és Vettel előtt
A hétvégével ellentétben a futamra száraz körülmények fogadták a mezőnyt, így a gumiválasztás is szabad volt. Alonso és Hamilton döntött úgy az első tíz pilótából, hogy a keményebb keverékkel indul.
A rajtnál viszonylag simán mentek a dolgok, egyedül Grosjean és di Resta akadt össze, miközben Massa megelőzte Vettelt. Előbbi duó ütközése végül sokba került, hiszen di Resta száraz pályára állította be autóját, így fontos pontokat szerezhetett volna hazai futamán, míg Grosjean későbbi tempójával akár a dobogót is elérhette volna.
A rajt után a két Sauber kezdte áthámozni magát a mezőnyön, miközben Massa folyamatosan támadta volt csapattársát, a Mercedest vezető Michael Schumachert. Az élen Alonso remek tempót diktált a kemény keverékű gumin, miközben a McLarenek feltűnően szenvedtek hazai pályán, a gumik típusától függetlenül.
A 12. körben aztán jött Maldonado, aki az addig remekül menő Perez futamát tette tönkre ezúttal, miután túl agresszívan védekezett a mexikóival szemben, és így az végül feladni kényszerült a futamot, míg a venezuelai tovább tudott menni.
Az első kerékcserékből Vettel jött ki jól, akit előbb vett ki a mezőnyből a Red Bull, és a német feljött a negyedik helyre. A futam közepén Schumacher egyre lassabb volt, azonban míg a másik Lotusban Grosjean folyamatosan hozta a legjobb köröket, addig Raikönnen nem tudott mit kezdeni a hétszeres világbajnokkal.
A második etap végére aztán a Red Bull jelezte Vettelnek: Alonso le fog lassulni a lágyabb gumikon, és habár ez sokáig nem így tűnt, végül beigazolódott az osztrák csapat várakozása, és a 2005, 2006 világbajnokára egyre inkább felért Mark Webber. Néhány körrel a vége előtt aztán bekövetkezett a már régóta látszódó változás: az ausztrál megelőzte a spanyolt, és az élre állt, melyet nem is engedett ki a kezéből.
A Red Bull remek futamot tudhat maga mögött, hiszen Vettelt egy jó taktikával hozták fel a dobogóra, míg Webber tempója egész hétvégén remek volt, és így ő lett a második duplázó idén.
Nem lehet túlságosan csalódott a Ferrari sem, hiszen Alonso és Massa is jó tempót diktált, és habár Alonso végül nem tudott nyerni, Massa visszatért a hétvégén, és ismét régi önmagát idézte.
A tempóval nem lehet elégedetlen a Lotus sem, azonban jóval több pontot szerezhettek volna Raikönnenék, hiszen a Jégember a verseny közepén volt lassabb, míg Grosjean a rajtnál szenvedett balesetet, és vágta át magát később a mezőnyön.
A Mercedes már kevésbé lehet elégedett: a tegnapi hideg idő jól jött a németeknek, amit Michael Schumacher harmadik rajtpozíciója is jól jelez, ám a melegebb időben az autó gyenge volt, Rosberg nem is szerzett pontot, és Schumacher is csak a hetedik helyen végzett.
Nagyot bukott hétvégén a Sauber is, hiszen Perez önhibáján kívül esett ki, míg Kobayashi elütötte szerelőit, és ezzel annyi időt vesztett, hogy végül nem szerzett pontot a japán sem.
A legrosszabb hétvégéje azonban mégis a hazai pályán csúfos lebőgést bemutató McLarennek volt, hiszen Hamilton és Button összesen öt pontot tudott összekaparni, ráadásul a tempó inkább idézett egy középcsapatét.
A Force India sem állt reménytelenül a futam előtt, azonban végül di Resta baleset áldozata lett, Hülkenberg pedig túl agresszívan támadta Sennát, és hibájának köszönhetően csak a 12. lett.
Ismét fontos pontokat bukott a Williams is, miután Maldonado sokadszorra nem bírt magával. Senna jó versenyt tudhat magáénak, ám Frank Williams nem két ponttal számolt a futam előtt.
Nem láthattunk gyakorlatilag képen a két Toro Rossót, Ricciardo és Vergne sem tudhat maga mögött jó versenyt, habár a két fiatal pilóta tudta tartani a tempót a középmezőny többi csapatával.
Hátul nem történt sok minden, a Caterham ezúttal gyengébb arcát mutatta, Petrov motorhiba miatt el sem tudott indulni, Kovalainen tempója pedig nem volt megfelelő. A Marussia és a HRT ezúttal nem okozott galibát, sőt a két Marussia csak egy kört kapott a futamgyőztestől, és a verseny végén egészen jó tempót tudhattak magukénak. A HRT legfeljebb a verseny befejezésének örülhet.